Ana Sayfa > Projeler > Sessiz Işık



Sessiz Işık - A. Kadir Ekinci

a01.jpg
a02.jpg
a03.jpg
a04.jpg
a05.jpg

a06.jpg
a07.jpg
a08.jpg
a09.jpg
a10.jpg

a11.jpg
a12.jpg
a13.jpg
a14.jpg
a15.jpg

a16.jpg
a17.jpg
a18.jpg
a19.jpg
a20.jpg

a21.jpg
a22.jpg
a23.jpg
a24.jpg
a25.jpg

a26.jpg
a27.jpg
a28.jpg
a29.jpg
a30.jpg

a31.jpg
a32.jpg
a33.jpg

Sessiz Işık  

 

Fotoğraflar aracılığıyla bize ulaşanların tümü farklı duygular uyandırabilir; gerçeklik, yerindelik, gerçek ötesi mi ve büyüleyicilik. Çoğu zaman farkında olmadan o büyüyü hissetmek isteriz.

Çağlar boyu bilerek ya da bilmeyerek kendi gerçekliğinin peşinde koşan insanoğlu, etkilendiğinin gerçekliğinden kuşku duyacak noktaya geldi günümüzde. Yoğun teknolojik harikalar bombardımanı, bilgiye ulaşmayı olağanüstü bir macera olmaktan çıkarıp sıradanlaştırdıkça büyü giderek yok oluyor.

Aradığını artık bulduğu sanısıyla aldanmaya eğilimli insanoğlu (kimse),içindeki korkunç boşluğun varlığını ancak doldurulabilirlik olasılığıyla algılar durumda.

Fark etmeden bize yakın gelen puriten olandır. Dengeyi, doğal ışık, yaşanan gerçeklik, kaybolmaya yüz tutan insan varlığı üçgeninde kuran belgesel fotoğraflar bizi içine alıyor. Bugün, fotografla kendi gerçekliğini ifadeye çalışmanın en zor olduğu gün. Sanıldığı gibi Binlerce kart, banyo, kamera seçenekleri bizlere daha kolay anlatma olanağını değil, nasıl daha sersemlenir'i gösteriyor.

Bu güç koşullarda iletişimin ancak kendine yolculukla sağlanabileceğini bulan bir kamera arkası adamının gösterdikleri kim bilir bekli de silkeler hepimizi.

Sevgiyle, inançla, ancak her bir kareye sahip çıkmakla izleyiciye ulaşılabileceğini iyi gören bir göz. O sahiplendikçe bize de bizim gibi geliyor fotoğraflar. Size yapay gibi gelen doğal ışığın ta kendisi, hepimize yakın gelen de.

Her bir karede karşımıza çıkan, teknik açıdan ustaca dengelenmiş, yoğun ve titiz bir laboratuar çalışması ve deneyimi inkar etmeyen siyah-gri-beyaz dengesi, neyse ki umuda açılışta beyazda-akda-karar kılıyor. Fotoğraflar, siyah-beyaz çalışmanın çekiciliği ile görüntülerin özyaşam yansımaları olmasının bir bileşimi.

Sergiden, her şeyin yerli yerinde olmasının bize verdiği güvenle, nedenini bilmediğimiz bir ferahlıkla ve orda uzaktaki köyün bizim olduğunu söyleyenlerin yalan söylememiş olduklarını anlamanın verdiği huzurla ayrılıyoruz…

Nilgün Günden Göğer

 

 

 

 

A. Kadir Ekinci 


Kars doğumlu, A.Kadir Ekinci İlk, orta ve lise eğitimini Kars’ta tamamladı.
Ankara Gazi Eğitim Enstitüsünü bitirdi. Halen bir kamu kuruluşunda çalışıyor.
Fotoğrafa 1992 yılında AFSAD’da başladı. Yönetim ve Danışma Kurullarında yer aldı. AFSAD’ın düzenlediği birçok projede bulundu.
“Sessiz Işık” adlı ilk kişisel sergisi ; (19 - 31 Ocak 2001) Türk Amerikan Kültür Derneği- ANKARA, (07-27 Nisan 2001) Fotoğrafevi - İSTANBUL’ da yapıldı.

 

www.akadirekinci.com

Proje sahibine iletmek istediğiniz mesajı form aracılığıyla gönderebilirsiniz.

Adınız:[ ! ]
Soyad:[ ! ]
E-Mail:
Konu:
Mesajınız:
Onay Kodu: Captcha
Onay Kodunu Girin:[ ! ]
 



Share



   


COG Sitesi için tıklayın. Tasarım: CANDENİZ Bu işin arkasında kimler var ! Sitenin tüm bölümlerini birlikte gör.